مبادرة فن الكولا KULA

KULA Initiative

مبادرة فن الكولا KULA

تم إطلاق مبادرة فن الكولا في 5 أكتوبر 2017، مع رؤية لتعزيز ودعم المواهب الفنية المحلية والإبداع وفتح آفاق جديدة لمجتمع الفن المحلي في جزر المالديف. يعد مهرجان "كولا" للفنون، الحدث السنوي الأول من نوعه الذي يتم استضافته في أي منتجع في الجزيرة على نطاق واسع، مما يحول المنتجع بأكمله إلى أكثر مراكز الفن عصرية في المحيط الهندي. كل عام يدعو منتجع كانديما المالديف أكثر من 20 فنان محلي متخصص في وسائل متعددة بما في ذلك الرسم الرقمي، والرسم بالقهوة والأكريليك والحناء والطلاء بالرش والحرف المحلية لإطلاق العنان لبيكاسو الذي يسكن بداخلهم!

KULA means ‘colours’ in Dhivehi, the Maldivian language. Kandima Maldives is hosting host regular exhibitions and exciting art performances by local artists in the in-house Aroma Art Studio, which is set on the edge of a natural lake inside the island. The venue gives both guests and artists the inspiration and calm space they need to create their masterpieces.

Kandima Maldives donates 1 US$ from each room night to its non-profit KULA Art Fund, which is crucial for sponsoring the Aroma art studio with its resident artist Aima Musthafa, and its annual art initiatives.

For more information, please email Aroma Art Studio عنوان البريد الإلكتروني هذا محمي من روبوتات السبام. يجب عليك تفعيل الجافاسكربت لرؤيته..


Watch Kula Art Festival 2017 video